Friday 2 January 2015

Di penghujung Akhir Tahun 2014 Berlalu...



365 hari yang lalu.
aku hanya dapatkan puluhan hari-hari saja yang isinya hanyalah canda tawa.

tanpa sejumput pun duka.
tanpa sebintikpun  ingatan pada siapa-siapa.

dan,
ratusan lagi hari yang terbaki-baki.

terisi dengan bermacam cawan tembikar suka dan lara.
moga tak terlalui dengan beragam adegan lara.


penghujung hari 365.
aku tadahkan dua tangan  dengan setulusnya.
moga tahun baru esok lebih dipenuhkan Tuhan dengan yang baik-baik saja.

pada jam-jam akhir diujung tahun.
dari jendela kupandang malam.
aku senyum dalam gambaran dianak mata penuh bayang angan.

dengan jari telunjuk.
aku towel gumpalan salju putih yang turun biar terpecah jatuh ke tanah .
seakan aku  menjadi seorang perempuan yang baru terlahir .

——
Ku semat kata padamu sahabat:
........selamat tahun baru 2015, semoga Tuhan penuhkan hari mendatang dengan penuh berkah, semoga dan semoga diperkenankan..dan semoga beratus-ratus hari  tak ada lagi duka. Berganti rasa bahagia yang abadi.
Yang tak lagi mengundang air mata.
Tapi penuh senyum ceria.
Dan doa ku.
Moga tali kasih dan rasa cinta kita abadi selamanya.

0 komentar:

Post a Comment